انواع اتاقها

اتاقهای هتل الوند در سه نوع ظرفیت ارائه میگردد.

1- آپارتمان :در آپارتمان ها اقامت 4نفر در نظر گرفته شده است ولی در صورت نیازقابلیت استفاده تا 6 نفر را نیز دارد،در آپارتمان اتاق مجزا جهت والدین در نظر گرفته شده است.

2-اتاق سه تخته:در اتاقهای سه تخته اقامت سه نفر در نظر گرفته شده است ولی در صورت نیاز قابلیت اضافه شدن به تعدادیک نفر میباشد

3-اتاق دوتخته:در بغضی از اتاقهای دو تخته قابلیت اضافه شدن نفر اضافه مقدور میباشد

لازم به ذکر است که در تمام اتاقها و آپارتمانها سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وجود دارد

دسته بندی اتاق ها

دوتخته

انواع اتاق در هتل
اتاق یک نفره در هتل: اتاق یک نفره که سینگل نامیده می شود. دارای یک تخت می باشد و اختصاراً با علامت SGL نشان داده می شود .

اتاق دو نفره در هتل: اتاق دو نفره که دبل یا توئین نامیده می شود . دبل یعنی اتاقی که یک تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و توئین اتاقی است در هتل که دو تخت مجزا دارد و اختصاراً با علامت DBL نشان داده می شود .

اتاق سه نفره در هتل:اتاق سه نفره که تریپل نامیده می شود . دارای 3 تخت تک نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دو نفره به هم چسبیده می باشد و اختصاراً با علامت TPL نشان داده می شود .

سوئیت Suite: به اتاقی گفته می شود که قسمت جلوی آن مختص پذیرایی و پشت آن اتاق خواب قرار گرفته است ، در بعضی از هتل ها قسمت پذیرایی در پایین و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار دارد ( دوبلکس ) البته می توان در سوئیت یک آشپزخانه کوچک نیز دایر نمود .

آپارتمان Apartment :عبارت است از یک هال و پذیرایی با یک ، دو و یا سه اتاق خواب که هر کدام دارای دو تخت است. در صورتی که دو اتاقه باشد، معمولاً یک اتاق ( دبل ) یک تخت دو نفره و اتاق دیگر توئین، دو تخت یک نفره خواهد داشت. هر آپارتمان یک حمام مشترک دارد و یک آشپزخانه کوچک. معمولاً در قسمت پذیرایی به تعدادکافی صندلی یا مبل راحتی وجود دارد.


استودیو Studio : به اتاقهایی در هتل گفته می شود که در بدو ورود به شکل اتاق پذیرایی دیده می شود ولی در صورتی که مبلها یا کاناپه ها را به صورت تختخواب در آورند حکم اتاق خواب را خواهد یافت، از این رو روزها اتاق پذیرایی و شبها اتاق خواب است. البته کاناپه ها طوری ساخته شده اند که می توان بالش و پتو و ملحفه را داخل آن جای داد. اتاق استودیو حمام نیز دارد، استودیو می تواند آشپزخانه کوچکی نیز داشته باشد .

کانکتد روم Connected Room : دو اتاق تو درتو را می گویند، هر دو اتاق به راهرو اصلی هتل راه دارد و هر کدام به تنهایی یک اتاق کامل است و حمام جداگانه ای هم دارد، این دو اتاق به وسیله یک در از وسط به هم متصل است. چنانچه یک خانواده چهار نفره ، چنین اتاقی را درخواست نماید ، بچه ها در یک اتاق و پدر و مادر در اتاق دیگر اقامت خواهند نمود ، بدون این که درب راهرو اصلی را باز کنند، دو اتاق از درب وسط می توانند با هم در ارتباط باشند.
کابانا Cabana :اتاقی است هم کف، که پنجره آن به محوطه ای باز می شود که متصل به استخر شناست. ساکن چنین اتاقی می تواند برای تعویض لباس از اتاق مخصوص خود استفاده نماید .
فیستا سوئیت Fiesta Suite : این نوع سوئیت ها معمولاً در هتل هائی قرار دارند که دارای سالن عروسی است و پس از پایان مجلس عروسی، برای استراحت و خواب در اختیار عروس و داماد قرار می گیرد . معمولاً مخارج این سوئیت قبلاً جزو هزینه های مجلس عروسی منظور گردیده و حساب جداگانه ای ندارد .
اتاقهای دیگری هم در هتل ها و متلها وجود دارند که بنا به علاقه و تمایل مسافران در اختیار آنان گذاشته می شود که عناوین آنها در جدول " انواع اتاق " آورده شده است .